راهنمای دریافت خسارت

راهنمای دریافت خسارت

بیمه گذار مکلف است وقوع هرگونه حادثه موضوع این بیمه نامه و همچنین هرنوع ادعا ویامطالبه علیه خودراکه به این بیمه نامه مربوط شود اعم از این که مطالبه وادعاکتبی یا شفاهی و یا بصورت ارسال اظهارنامه و یا اقامه دعوی در مراجع قضایی باشد، بدون فوت وقت در اولین زمان ممکن و حداکثر ظرف مدت پنج روز (به استثنای تعطیلات رسمی) از تاریخ وقوع آن به اطلاع بیمه گر برساند و نیز مکلف است متعاقباً کیفیات مطالبه ویادعوی نام ونشانی مطالبه کننده ویااقامه کننده دعوی وعنوانی که به موجب آن مطالبه خسارت ویا اقامه دعوی شده است را به همراه مشخصات زیاندیده، نام و نشانی شهود احتمالی، مبلغ مورد ادعا و هرگونه اطلاعات، مشخصات و نکات دیگر مربوط به موضوع را که بر‌ آن وقوف داردو نیز هر نوع اسناد و مدارکی را که در این باره دراختیار دارد به بیمه گرتسلیم وبیمه گررا در تحقیقات ورسیدگی ودفاع کمک نماید.
بیمه گذار بایستی جهت بازدید از محل حادثه و انجام امور کارشناسی همکاری لازم را با بیمه گر به عمل آورد.


اعلام حادثه بیمه گذار می بایست شامل اطلاعات ذیل باشد :

شماره بیمه نامه ، زمان و مکان حادثه ، مشخصات زیاندیده یا زیاندیدگان و شرح مختصری در خصوص نحوه بروز حادثه و علت اولیه وقوع آن

مدارک اعلام خسارت

مدارک لازم تشکیل پرونده خسارت در بیمه های مسئولیت حرفه ای پزشکان

  1. فتوکپی کارت ملی و شناسنامه زیاندیده
  2. اصل یا تصویر برابر اصل شده سازمان نظام پزشکی
  3. اصل یا تصویر برابر اصل شده رای دادگاه
  4. اصل مدارک پزشکی زیاندیده قبل و بعد از تجویز عمل
  5. گواهی پزشک معالج در خصوص نوع حادثه و خاتمه درمان
  6. در صورت بستری شدن در بیمارستان تصویر پرونده بالینی زیاندیده
  7. رادیو گرافی اعضاء آسیب دیده قبل و بعد از عمل جراحی
  • سایر مدارک مورد نیاز حسب مورد در مراحل بررسی پرونده توسط واحد خسارت به بیمه گذار اعلام خواهد شد.
  • سایر مدارک مورد نیاز پرونده طی نامه کتبی به بیمه گذار اعلام و بیمه گزار یا نمایندگان وی موظفند در اسرع وقت کلیه اسناد و مدارک درخواستی را به بیمه گر تسلیم نمایند.
  • در تمامی پرونده های خسارتی کلیه رشته ها ارائه رونوشت بیمه نامه یا قرارداد بیمه تمامی صفحات و پشت و رو الزامی میباشد.
مشتریان ما
خدمات ما
پروژه های ما